Můžeme pracovat s cookies,
ať víme, jak to na našem webu žije?

Linka důvěry Liberec slaví 30 let 

24. 05. 2022

Dne 15. března 2022 Linka důvěry Liberec oslavila 30 let od svého založení. Za toto období jejího nepřetržitého fungování přijali pracovníci linky přes 150 tisíc kontaktů, a to telefonicky nebo e-mailem. Průměrný roční počet kontaktů je více než 5 tisíc. Nejvíce kontaktů LD zaznamenala v roce 2016, kdy bylo přes 10 tisíc kontaktů. Po celou dobu své existence funguje linka v nepřetržitém provozu.

„Velice mě těší, že již dlouhá léta funguje v České republice tak významná a velice potřebná organizace, kterou Linka bezpečí bezesporu je. Děti i dospělí jsou dnes vystaveni velkému množství nástrah. Pomoc od odborníků v těch nejvypjatějších momentech, kdy se lidská duše potřebuje vyzpovídat ze svých trápení, je nesmírně důležitá," uvedl Petr Tulpa, náměstek hejtmana pro resort školství, mládeže, tělovýchovy, sportu a zaměstnanosti.  

Činnost Linky důvěry Liberec v letech 1992–2022

Linka důvěry Liberec funguje již 30 let v nonstop provozu (24 hodin denně) a poskytuje telefonickou krizovou pomoc. Služba je poskytována pouze telefonicky nebo e-mailem, nikoliv ambulantně. Služba je anonymní, volající nemusí sdělovat žádné svoje osobní údaje. Linka důvěry není bezplatná, volající platí poplatek svého telefonního tarifu.

Zavolat může kdokoliv bez ohledu na věk s jakoukoliv problematikou. Linka důvěry je registrovanou sociální službou Telefonické krizové pomoci a poskytuje podporu a pomoc osobám, kteří jsou v krizi nebo obtížné situaci, kterou nedokážou zvládnout sami. 

Linka důvěry Liberec patří mezi 19 nonstop linek v celé České republice, které v současné době fungují a je členem České asociace pracovišť linek důvěry (ČAPLD).

  • Základní formy poskytovaných služeb:

telefon: 485 177 177 nonstop

mobil:  606 450 044 nonstop (formou SMS služby Linka důvěry neposkytuje)

e-mail:  pomoc@linka-duvery.cz (odpověď nejpozději do 5 pracovních dnů)

web:     www.linka-duvery.cz

  • Statistické údaje od roku 1992–2022:
  • Pracovníci linky důvěry přijali celkem 151 409 kontaktů.
  • Dle věkového rozlišení převažuje věk uživatelů mezi 30 – 50 rokem. Muži i ženy, a to přibližně v poměru 47% muži a 53% ženy.
  • Na Lince důvěry Liberec pracují odborníci různých profesí, kteří prošli speciálním výcvikem v telefonické krizové intervenci a internetovém poradenství
  • Každý nastupující pracovník projde důkladným zácvikem pod vedením intervizora
  • Pracovníci se řídí Etickým kodexem, který byl přijat na sněmu České asociace pracovníků linek důvěry v roce 1998 a doplněn v roce 2003. Dále se řídí Etickým kodexem internetové poradny.

NEJČASTĚJI ŘEŠENÉ PROBLEMATIKY

Problematika osobní a existenciální

Do této kategorie můžeme zařadit např. problémy s prožíváním dané situace, osamělost, sebevražedné úvahy, úmrtí blízké osoby. Mezi náhlé traumatizující události můžeme řadit autonehody, přepadení, znásilnění, živelná katastrofa, ztráta zaměstnání a další.

Problematika 1992 - 2022

Počet hovorů

Problémy osobní a existenciální

86684

 

Problematika mezilidských vztahů

Další častá problematika, která se objevuje v hovorech, je problematika mezilidských vztahů. Problémy v partnerství, manželství (nevěra, hádky, problémy v komunikaci), v rodině (vztah rodičů a dětí).

Problematika 1992 - 2022

Počet hovorů

Problematika vztahová

39643

 

Problematika Sociálně právní

Problematiky, kam spadají dluhy a nezaměstnanost.

Problematika 1992 - 2022

Počet hovorů

Problematika sociálně právní

9536

 

Problematika zdravotní

Zdravotní problematika, kdy volající nejvíce řeší konkrétní tělesnou nemoc, zejména prožívání spojené s nemocí. Dále sem spadá sexuální problematika.

Problematika 1992 - 2022

Počet hovorů

Problematika sociálně právní

9536

Další řešené problematiky jsou:

  • Závislosti a sociální patologie. Zde se opakují témata domácího násilí, alkoholismu a gamblerství.
  • Syndrom CAN (syndrom týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte). Nejvíce volají již dospělí jedinci, kteří se vyrovnávají se zážitky z dětství nejčastěji s tématy psychického týrání a sexuálního zneužívání.

Linka důvěry Liberec zahájila svou činnost 15. března 1992, a to jako první nezdravotnická linka důvěry v Československé republice.  Jejími zakladateli byli tehdejší ředitel Okresního ústavu sociálních služeb Mgr. Ivo Brát (bývalý ředitel CIPSLK, p.o.) a PhDr. Bohumila Baštecká, Ph.D. (první vedoucí služby), kteří zároveň stáli u zrodu České asociace pracovníků linek důvěry (ČAPLD, vznik 1995). O zajištění provozu se zásadním způsobem zasloužil i tehdejší Okresní úřad v Liberci.

Linka důvěry Liberec je pracoviště sociálních služeb registrované Krajským úřadem Libereckého kraje, zřizovatelem je Centrum intervenčních a psychosociálních služeb Libereckého kraje, p. o.

TZ:

Bc. Vendula Marešová

vedoucí Linky důvěry Liberec

tel.: 606 231 414

info@linka-duvery.cz

V Liberci byla dne 17. 3. 2022 spuštěna materiální sbírka a zároveň zřízeno místo výdeje humanitární pomoci pro uprchlíky. V omezeném množství bude možné vydávat i potravinovou pomoc. Více informací viz odkaz:

https://www.liberec.cz/cz/obcan/liberec-pro-ukrajinu/aktuality/materialni-sbirka-humanitarni-pomoci-pro-ukrajinu-sberne-misto-uran.html

Sběrné místo je v budově Uranu v ulici 1. máje 108/48 v 1. patře. Věci uvedené níže v seznamu sem můžete přinést v těchto časech:

  • pondělí  8:00 - 17:00
  • úterý  8:00 - 16:00
  • středa  8:00 – 17:00
  • čtvrtek  8:00 – 16:00
  • pátek  8:00 – 12:00

DĚKUJEME, ŽE POMÁHÁTE


Oblečení pro děti i dospělé:

  • Trika
  • Mikiny, svetry
  • kalhoty, tepláky
  • bundy (lehčí zimní a jarní bundy)
  • čepice
  • rukavice
  • ponožky
  • boty pro děti i dospělé
  • pantofle
  • pro novorozence a kojence - overaly, dětské body, dupačky, punčocháče

Hygienické potřeby a drogerie:

  • toaletní papír
  • papírové kapesníky
  • papírové ručníky
  • vlhčené ubrousky pro dospělé i děti
  • mýdlo
  • šampón
  • sprchový gel
  • kartáčky na zuby
  • pasta na zuby pro děti i dospělé
  • dámské vložky, tampóny
  • JAR nebo prostředky na mytí nádobí
  • Houbička/hadřík na mytí nádobí
  • Prášky nebo gely na praní
  • Mýdlo na praní JELEN
  • Pleny pro dospělé
  • hřebeny
  • Pytle na odpad
  • Svačinové sáčky nebo pytlíky
  • Utěrky
  • Desinfekce na ruce
  • Respirátory

Hygienické potřeby pro kojence a novorozence:

  • Dětské pleny jednorázové i textilní
  • Dětské mléko Nutrilon, sunar, apod.
  • Dětské kaše
  • Dětské příkrmy
  • Lahvičky a hrníčky se savičkou
  • Přebalovací podložky
  • Krémy pro/na děti (sudocrem, pudr pro kojence)

Dětské vybavení pro kojence a novorozence:

  • Kočárky
  • Autosedačky a podsedák do auta
  • Nosítka na děti
  • Postýlka pro děti skládací/cestovní
  • Přebalovací pulty
  • Dětská lehátka
  • Dětské vaničky
  • Dětské židličky
  • Spací pytle do kočárků
  • Dečky do kočárků a postýlek
  • Nočníky

Dětské školní potřeby a hračky pro nejmenší:

  • Školní tašky a batohy
  • penály
  • Pastelky, fixy, voskovky, obyčejné tužky
  • Omalovánky, vystřihovánky
  • Dětské leporelo
  • Sešity, bloky
  • Chrastítka, kousátka …

Lůžkoviny a další textil:

  • Spací pytle, povlečení, prostěradla, deky (larisa, NE péřové), karimatky
  • Ručníky, osušky

Trvanlivé potraviny:

  • Balená dětská pitíčka – slazené nápoje – obsah 0,3 nebo 0,5 litru
  • Ovocné či zeleninové kapsičky pro děti
  • Ovocné přesnídávky
  • Čokoládové tyčinky pro děti
  • Sušenky – malá jednorázová balení
  • Paštika
  • Čínská polévka
  • Těstoviny, rýže
  • Konzerva hot. jídlo
  • Rostlinný olej
  • Trvanlivé mléko
  • Sůl, cukr

Další vybavení domácnosti:

  • mikrovlnná trouba, elektrická varná konvice, elektrický vařič, elektrická pánev/hrnec

Prosíme oblečení a lůžkoviny čisté a neroztrhané!